50th Anniversary of the Charistmatic Renewal in Canada 2018
50e anniversaire du Renouveau charismatique au Canada

Canadian Conference of Catholic Bishops/Conférence des évêques catholiques du Canada

To mark the 50th anniversary of the Charismatic Renewal in Canada in 2018, the Episcopal Commission for Doctrine of the Canadian Conference of Catholic Bishops (CCCB) released a message on the Feast of the Conversion of Saint Paul, Apostle.

The message expresses “thanks to the Lord for the blessings of God which Catholic charismatics have brought our dioceses and parishes.” It also recalls how the “faithfully-attended prayer groups, the careful study of the word of God, catechesis, times of praise, prayers of intercession, the blessings and constructive challenges of life in community – all these have marked the life of Charismatic communities across Canada and have contributed to the building up of the Church in our land.” The Bishops on the Commission reiterate as well the importance for Charismatic Renewal groups to provide catechesis and formation in Catholic theology, as well as witnessing to communion by being fully integrated into the pastoral life of the local diocese and parish.

See the message here.

Pour souligner le 50e anniversaire du Renouveau charismatique au Canada en 2018, la Commission épiscopale pour la doctrine de la Conférence des évêques catholiques du Canada (CECC) a publié un message, fête de la conversion de saint Paul, apôtre.

Le message rend « grâce au Seigneur pour les bénédictions de Dieu qu'ont apportées les charismatiques catholiques à nos diocèses et à nos paroisses. » Il rappelle également comment « la participation fidèle aux groupes de prière, l'étude attentive de la Parole de Dieu, la catéchèse, les temps de louange, les prières d'intercession, les bénédictions et l'interpellation bienfaisante de la vie en communauté ont toutes marqué la vie des communautés charismatiques au Canada et contribué à l'édification de l'Église dans notre pays. » De plus, les évêques de la Commission réitèrent l'importance pour les groupes du Renouveau charismatique d'offrir des catéchèses et une formation à la théologie catholique, de même que de témoigner de la communion en étant pleinement intégrés à la vie pastorale locale de leur diocèse et paroisse.

Le message